TractionSkin-technologie maakt Korbach-motorbanden uniek
Nadat alle componenten van een motorband zijn samengevoegd, vindt de volgende stap in het bandenproductieproces plaats: vulkanisatie. Tijdens het conventionele uithardingsproces wordt de rubberen balg bedekt met een lossingsmiddel om ervoor te zorgen dat deze niet aan de band blijft plakken.
Het voordeel: de band glijdt soepel uit de mal.
Het nadeel: restanten van lossingsmiddel hechten zich aan het oppervlak van de band en moeten worden weggereden voordat de band voor het eerst ‘op hoge snelheid’ wordt gebruikt.
Het kan vele kilometers duren om het lossingsmiddel af te slijten voordat de band presteert met het vereiste gripniveau.
TractionSkin: uitstekende grip vanaf het begin

De Conti Attack-motorbanden die in Korbach worden geproduceerd, zijn compleet anders dankzij de unieke TractionSkin-technologie van Continental. Een speciale coating op de vorm van de band zorgt ervoor dat de band zonder lossingsmiddel kan worden gevormd. Naast het microruwe oppervlak van de band, zorgt dit scheidingsproces voor een uitstekende grip op de weg vanaf de allereerste kilometer. Dit betekent dat “Attack” rijders geen extra rondjes hoeven te rijden om productieresten te verwijderen.
Uiteraard wordt sterk accelereren, hard remmen en extreem overhellen tijdens de de eerste kilometers afgeraden. Koude motorbanden hebben in de beginfase gelijkmatige belasting nodig om goed op te warmen.